Антыкарупцыйная дзейнасць
Палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі №304 07.08.2023
1. Дадзенае Палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей – Палажэнне) вызначае парадак стварэння і дзейнасці ў Рэспубліканскім унітарным прадпрыемстве па эксплуатацыі будынкаў “БелЭЗ” камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей – камісія).
2. Камісія ствараецца генеральным дырэктарам прадпрыемства ў колькасці не менш за пяць членаў. Старшынёй камісіі прызначаецца адзін з намеснікаў генеральнага дырэктара прадпрыемства, намеснік старшыні камісіі і сакратар камісіі абіраецца на паседжанні камісіі з ліку яе чальцоў.
Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў прадпрыемства, у тым ліку курыруючых (якія ажыццяўляюць) фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, бухгалтарскі ўлік, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную работу.
3. Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 305-3 “Аб барацьбе з карупцыяй”, Пастановай савета міністраў Рэспублікі Беларусь №1732 ад 26.12. 2011 г. “Аб зацвярджэнні тыпавога палажэння аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі”, іншымі актамі заканадаўства, у тым ліку гэтым Палажэннем.
4. Асноўнымі задачамі камісіі з’яўляюцца:
своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;
распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі на прадпрыемстве і яго структурных падраздзяленнях, у тым ліку адасобленых, аналіз эфектыўнасці мер;
каардынацыя дзейнасці структурных падраздзяленняў прадпрыемства ў тым ліку адасобленых, па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;
разгляд пытанняў захавання правіл карпаратыўнай этыкі;
узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб’яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
абагульненне і аналіз паступаючай, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі прадпрыемства;
акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі прадпрыемства, а таксама падпарадкаваных (якія ўваходзяць у сістэму, склад) прадпрыемства;
прыняцце мер для ўстаранення наступстваў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.
5. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
вядзе ўлік інфармацыі, якая паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі прадпрыемства і аналізуе такую інфармацыю;
заслухоўвае на сваіх пасяджэннях кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, у тым ліку адасобленых, аб рабоце па прафілактыцы карупцыі;
узаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб’яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
распрацоўвае меры па прадухіленні або ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка прадпрыемства, яго жонкі (жонка), блізкіх сваякоў або ўласцівых уплываюць або могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;
распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;
запытвае ў падпарадкаваных структурных падраздзяленняў, у тым ліку адасобленых, у межах кампетэнцыі прадпрыемства ва ўстаноўленым заканадаўчымі актамі парадку інфармацыю па пытаннях процідзеяння карупцыі;
уносіць кіраўнікам падпарадкаваных структурных падраздзяленняў, у тым ліку адасобленых, прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці падпарадкаваных ім работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;
разглядае прапановы сябраў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі;
выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі;
разглядае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;
ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя гэтым Палажэннем.
6. Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі работы на каляндарны год, якія зацвярджаюцца на яе пасяджэннях.
План працы камісіі на каляндарны год з пералікам пытанняў, якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі, павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце прадпрыемства (http://belez.by) у глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт не пазней за 15 дзён з дня яго зацвярджэння.
7. Не могуць з’яўляцца адначасова членамі камісіі асобы, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва або ўласцівасці.
8. Старшыня камісіі:
нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;
арганізуе працу камісіі;
вызначае месца і час правядзення паседжанняў камісіі;
зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на яго пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змяненні;
дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, указанай у абзацы сёмым часткі першай пункта 10 гэтага Тыпавога палажэння.
У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц з дня пасяджэння, якое не адбылося.
9. У адсутнасці старшыні камісіі яго абавязкі выконвае намеснік старшыні камісіі.
10. Член камісіі мае права:
уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;
выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;
задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія датычацца яе дзейнасці;
у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выкласці пісьмова асаблівую думку па пытанню, якое падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;
ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
11. Член камісіі абавязаны:
прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;
удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць аб гэтым старшыні камісіі;
па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у праводзімых мерапрыемствах па выяўленні фактаў учынення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
не здзяйсняць дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;
выконваць рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні);
неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;
добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
12. Сакратар камісіі:
абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на паседжаннях камісіі;
вядзе дакументацыю камісіі;
паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часе правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;
забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій;
ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.
13. Перашкаджэнне членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і прыводзіць да прымянення мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
14. Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтных парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй камісіі або па прапанове не менш як адной трэці яе членаў.
У ходзе пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:
з устаноўленымі парушэннямі работнікамі прадпрыемства антыкарупцыйнага заканадаўства, прымяненнем да іх мер адказнасці, устараненнем парушэнняў, іх наступстваў, а таксама прычын і ўмоў, якія садзейнічалі ўчыненню названых парушэнняў;
з захаваннем на прадпрыемстве парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг), падрадных таргоў у будаўніцтве;
са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў на прадпрыемстве і ў яго філіяле;
з правамернасцю выкарыстання маёмасці, выдзялення работнікам прадпрыемства пазыковых сродкаў;
з абгрунтаванасцю заключэння дагавораў на ўмовах адтэрміноўкі плацяжу;
з урэгуляваннем або прадухіленнем канфлікту інтарэсаў;
з ажыццяўленнем кантролю за выкарыстаннем атрымальнікамі бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі, прадугледжанай умовамі заключаных дагавораў.
Акрамя пералічаных пытанняў на пасяджэнні разглядаюцца іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.
15. Камісія правамоцная прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі з’яўляецца абавязковым для выканання работнікамі прадпрыемства і філіяла. Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі цягне адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
16. Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на яе пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з’яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам.
17. У пратаколе ўказваюцца:
месца і час правядзення паседжання камісіі;
найменне і склад камісіі;
звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з’яўляюцца яе членамі;
парадак дня пасяджэння камісіі, змест пытанняў і матэрыялаў, якія разглядаюцца;
прынятыя камісіяй рашэнні;
звесткі аб далучаных да пратакола пасяджэння камісіі матэрыялах.
18. Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмін з дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.
19. Дадзенае Палажэнне ўступае ў сілу з моманту яго зацвярджэння.
ПЛАН працы пастаянна дзейнай камісіі па процідзеянні карупцыі Дзяржаўнага прадпрыемства “БелЭЗ” на 2024 год
№ п.п. | Разгляданыя пытанні | Тэрмін правядзення | Адказны |
1. | Пытанні, якія падлягаюць разгляду на пасяджэнні Камісіі | ||
1. | Аб выкананні рашэнняў, прынятых пастаянна дзейнай камісіяй па супрацьдзеянні карупцыі ў 2023 годзе. | 1 паўгоддзе 2024 года | Сакратар камісіі |
2. | Аб выпадках парушэнняў работнікамі антыкарупцыйнага заканадаўства. крадзяжоў (нястач), выяўленых у выніку кантрольных мерапрыемстваў, праведзеных у рамках ўнутрыгаспадарчага кантролю, а таксама ў ходзе праверак кантралюючымі і праваахоўнымі органамі. | На працягу года (пры ўстанаўленні парушэнняў) | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай работы, ГА і СБ. |
3. | Аб выкананні працоўнай і выканальніцкай дысцыпліны, правілаў унутранага працоўнага распарадку. | 1 паўгоддзе 2024 года | Аддзел кадраў |
4. | Аб стане дэбіторскай запазычанасці. | На працягу гады | Фінансава-эканамічнае кіраванне |
5. | Аб урэгуляванні або прадухіленні канфлікту інтарэсаў. | Пры неабходнасці. | Аддзел кадраў |
6. | Аб абгрунтаванасці заключэння дагавораў на ўмовах адтэрміноўкі плацяжоў. | На працягу года (пры неабходнасці) | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай працы |
7. | Даклады ва Упраўленне справамі Прэзідэнта ў выпадку выяўлення парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства. | На працягу года (пры ўстанаўленні парушэнняў) | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай працы |
8. | Аб стане працы і эфектыўнасці прымаемых мер па прафілактыцы карупцыйных праяў, своечасоваму апярэджанню і спыненню парушэнняў заканадаўства. | На працягу гады | Кіраўнікі структурных падраздзяленняў. |
9. | Аб маніторынгу захавання арандатарамі умоў дагавораў арэнды. | II паўгоддзе 2024 | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай працы |
10. | Аб выкананні на прадпрыемстве парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг). | II паўгоддзе 2024 | Юрыдычны аддзел, сектар па арганізацыі і правядзенні працэдур закупак, камісіі па закупках. |
11. | Аб стане прэтэнзійна-іскавай работы на прадпрыемстве. | II паўгоддзе 2024 | Юрыдычны аддзел |
12. | Аб рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб на прадпрыемстве | II паўгоддзе 2024 | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай работы, кіраўнікі струк-турных падраздзяленняў. |
13. | Аб выкарыстанні службовага і спецыяльнага аўтатранспарту (эфектыўнасць, скарачэнне затрат на ТО і ТР, маніторынг дадзеных аб экс-плуатацыі, і інш.). | На працягу гады | Упраўленне транспарту і добраўпарадкавання, аддзел аўтатрактарнага забеспячэння, кіраўнікі падраздзяленняў. |
Разгляд прапаноў: | |||
14. | – грамадзян і юрыдычных асоб на прадмет змешчаных у іх звестак аб карупцыйных праявах дзеючых работнікаў прадпрыемства. | На працягу года (пры наяўнасці прапановаў) | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай работы, кіраўнікі струк-турных падраздзяленняў. |
15. | – членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай работы па процідзеянні карупцыі, заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй | На працягу года (пры наяўнасці прапановаў) | Сябры камісіі. |
16. | Аб плане працы камісіі на 2025 год | IV квартал 2024 | Сябры камісіі, сакратар камісіі (абагульненне) |
2. Аб плане працы камісіі на 2025 год | |||
17. | Вядзенне ўліку паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і змяшчае ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі, аналіз названай інфармацыі. | На працягу гады | Упраўленне прававой, кадравай і ідэалагічнай работы, сакратар камісіі. |
18. | Узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб’яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі. | На працягу гады | Сябры камісіі. |